Gå til sidens indhold

Puljen for alternative musikskoler

Ansøgningen fremsendes pr. mail til: kultur@aarhus.dk med ansøgningen vedlagt som pdf-fil.

 

Tilskud til alternative musikskoler i Aarhus Kommune 2018/19.

Aarhus Kommune har i 2018 afsat 190.000 kr. til en pulje til alternative musikskolers undervisningstilbud.

 

Formålet med puljen er at understøtte den mangfoldighed af undervisningstilbud, som eksisterer på musikområdet i Aarhus. Puljen retter sig mod musikskoler, der er organiseret som foreninger eller lignende.

 

Beløbet kan kun anvendes til undervisningsaktiviteter for børn og unge indtil 25 år. Puljen kan søges til udvidelse af aktiviteter, dvs. til undervisning, der ikke ville være afholdt uden et kommunalt tilskud. I finansieringen af denne type initiativer stilles der krav om elevbetaling.

 

Midlerne kan også søges til særlige projekter. Der stilles ikke krav om, at skolerne skal være medfinansierende på projekterne. Ved bevilling til særlige projekter stilles der som udgangspunkt ikke krav om elevbetaling. Det vægtes, at der anvendes alternative pædagogiske tilgange frem for traditionel musikskoleundervisning.

 

Det er et krav, at tilbuddet er tilgængeligt for alle børn og unge indtil 25 år, som er bosat i Aarhus Kommune.

 

Det bevilgede beløb skal være anvendt senest 30. juni 2019.

 

Formkrav til ansøgningen:

Ansøgningen skal indeholde:

1.   Navn og adresse på skolen.

2.   Oplysninger om budget- og regnskabsansvarlig samt CVR. nr. for den ansøgende institution.

3.   Argumentation for ansøgningen i forhold til betydningen for skolen, den enkelte elev og eventuelle samarbejdsrelationer med andre institutioner.

4.   Oplysning om forløb og tidsplan.

5.   Oplysninger om aktiviteterne for den seneste sæson, både indhold og størrelse af aktiviteterne.

6.   Der skal vedlægges budget for hele skolen og for anvendelsen af det ansøgte beløb.

 

Alle 6 punkter skal være beskrevet i ansøgningen med reference til ovenstående nummerering.

 

Ansøgningen fremsendes pr. mail til: kultur@aarhus.dk med ansøgningen vedlagt som pdf-fil.

 

I vil modtage kvittering fra Kulturforvaltningen for modtagelse af ansøgningen.

 

Det bemærkes, at der i tilfælde af bevilling fra puljen vil blive stillet krav om aflæggelse af revideret regnskab for det anvendte beløb. Ved bevilling på over 100.000 kr. skal regnskabet revideres af statsautoriseret eller registreret revisor.

 

Ansøgningen skal være Kulturforvaltningen i hænde senest torsdag den 21. juni 2018.

Der kan forventes svar ca. 1. juli 2018.

For eventuelle spørgsmål kontakt Kulturforvaltningen, Mette Damm, tlf. 41 85 66 74.

 

Kontakt

Mette Damm

Kulturforvaltningen

Godsbanen
Skovgaardsgade 3

8000 Aarhus C

Mobil: 4185 6674

E-mail: 

 
 
 

Opdateret: 22.1.2018

Afdeling: Kultur og Borgerservice

Send kommentar: Kulturforvaltningen

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code