Gå til sidens indhold

Digital Post - din postkasse på nettet

Med Digital Post kan du sende til og modtage breve fra det offentlige. Digital Post er lige så sikkert som Netbank – ingen andre kan se dine breve.

Der er en lang række fordele ved Digital Post på borger.dk:

 

Dine fordele med Digital Post

  • Når du sender post via din digitale postkasse, sender du det krypteret. Det vil sige, at der ikke er andre end dig og modtageren, der kan åbne og læse din korrespondance med os. Din digitale postkasse er tilknyttet cpr-nummer og beskyttet med dit NemID. 
  • Modtag besked i din private mail eller pr sms, når der er nyt i den digitale postkasse.
  • Din digitale postkasse følger dig, uanset om du flytter adresse eller skifter mail.
  • Din post bliver automatisk gemt og opbevaret i din digitale postkasse. Du har altid din korrespondance med det offentlige med dig, hvis du bare har dit NemID på dig.
  • Du kan tilgå din digitale postkasse på hvilken som helst computer.
  • Se alle dine e-Boks-breve, hvis du i forvejen var tilmeldt e-Boks.
  • Både du og kommunen sparer udgifterne til porto og papir.

 

Kommunens fordele med Digital Post

  • Som offentlig myndighed må vi kun sende personfølsomme eller fortrolige informationer på en krypteret kanal: Digital Post er derfor den mest optimale kanal.
  • Aarhus Kommune kan spare penge på at sende og modtage post via Digital Post.
  • Derudover sparer vi arbejdstid på at håndtere vores arbejdsgange elektronisk.
  • Sammen kan vi spare en hel del papir og dermed gøre noget godt for miljøet.

 

Anden sikker kommunikation med kommunen

Anvender du en sikkerhedsløsning på dit eget mailsystem, kan du også kommunikere krypteret med kommunen via vores sikre postkasser. 

 

Se kommunens sikre postkasser

 
 

Opdateret: 12.11.2014

Afdeling: Dokk1

Send kommentar: Borgerservice og Biblioteker

Telefon: 89 40 22 22

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code