Gå til sidens indhold
20.03.2012

Integrationsrådet hylder tolerancen

Efter demonstration for tolerance 21. marts står Integrations-rådet for et debatarrangement, som finder sted kl. 19.00.

Når hele byen i morgen onsdag 21. marts kl. 16-18 hyl-der tolerancen er Aarhus Kommunes Integrationsråd selvfølgelig med. Og rådet står efterfølgende for et debatarrangement, som finder sted kl. 19.00 i Aarhus Salen, Skt. Knudstorv 3, 1. sal.

 

Allerede nu er rådet ude med et budskab på byens busser om, at der i Aarhus er ”plads til alle”.

 

”Det er en helt særlig dag som byrådet har valgt at hylde tolerancen på. Der er måske ikke så mange der ved det, men det er FN’s antiracismedag, og netop den dag betyder noget særligt for Integrationsrådet”, siger Helge Ratzer, der repræsenterer Foreningen af Skolebestyrelser i Aarhus, og fortsætter, ”vi håber, at vi kan starte en tradition for at markere netop den dag fremover.”

 

I år vil Integrationsrådet invitere til debat om ytringsfrihed og vise hvordan tolerance også handler om det, man siger og gør. Det sker i samarbejde med LO.

Med filmen "Ordet Fanger"  ønsker Integrationsrådet at få en debat om tonen i indvandrer-og udlændingedebatten, som den har udviklet sig blandt politikere og meningsdannere de sidste 25 år. Tonen er blevet skærpet, og grænsen for, hvad man kan sige om andre mennesker, har flyttet sig.

 

Integrationsrådets formand Purnima Kumarathas ser frem til rollen som ordstyrer ved arrangementet: ”Det bliver spændende at stille skarpt på grænserne for ytringsfrihed og undersøge, hvad man kan tillade sig at sige om andre mennesker.”

 

Integrationsrådet håber at få fat i et stort, aktivt og diskussionslystent publikum og opfordrer alle interesserede til at deltage i debatten efter arrangementet på Bispetorv. Det er således andet år i træk, Integra-tionsrådet markerer FN’s antiracismedag.

Det sker kl. 19.00 i Aarhus Salen, Skt. Knudstorv 3, 1. sal.

Aftenens debattører tæller bl.a. Helle Hansen, instruktør af ”Ordet Fanger”, Hüseyin Arac, byrådsmedlem i Aarhus og Anders Glahn, Klubleder, Fritidsordningen ”Gellerup”.

 

Der serveres kaffe og frugt og der er gratis entre.


Link til denne side

Nyheder

  • 25.05.2016

    Plejehjemsbeboere i snak med Thorkild Thyrring

    1. april bliver til virkelighed: Thorkild Thyrring giver plejehjemsbeboere i Aarhus Kommune en spændende bil-oplevelse i forbindelse med Classic Race Aarhus.
  • 25.05.2016

    Invitation: Fodbold, grillpølser og indvielse af nyt byrum

    Joh. Baunes Plads er blevet udvidet til et rekreativt byrum, og det bliver fejret med gratis grillpølser torsdag aften lige inden, at AGF spiller sæsonens sidste hjemmekamp.
  • 25.05.2016

    Sahl Arkitekter vinder udbud på 28 handicapboliger

    Når Sociale Forhold og Beskæftigelse opfører 28 almene handicapboliger og et fælleshus i Mårslet, bliver det med vinderprojektet fra Sahl Arkitekter og underrådgiverne Cowi og Gustin.
  • 25.05.2016

    Anerkendelse fra EU til Aarhus 2017

    Kulturhovedstaden indstillet til stor pris.
  • 24.05.2016

    Ny skovkirkegård giver plads til den vilde natur i byen

    En del af Nordre Kirkegård vil over de kommende 30 år gennemgå en forvandling med den vilde natur i centrum. Aarhus Kommune søger nu input fra alle, der ønsker at præge detaljerne på den kommende skovkirkegård.
  • 24.05.2016

    Aarhus Rådhus fylder 75 år

    Jubilæet markeres med en stor udstilling af de originale rådhusmøbler samt rundvisninger på rådhuset for alle interesserede.
  • 23.05.2016

    Fra kulturhovedstad i 2017 til frivillighovedstad 2018

    Aarhus, smilets by, skal også kendes på den store grad af frivillig indsats og sammenhold. Derfor skal Aarhus være Europæisk Frivillighovedstad 2018, mener rådmand. Formand for Frivilligrådet i Danmark er begejstret for ideen.
  • 23.05.2016

    Livshistorier for eftertiden

    44 plejehjemsbeboere i Aarhus har fortalt deres livshistorie til et hold journaliststuderende. Grethe Gram på billedet er én af dem. Stadsarkivet samler i alt 2.017 livshistorier til eftertiden som en del af kulturhovedstaden.
 
 

Opdateret: 22.3.2012

Afdeling: Borgmesterens Afdeling

Send kommentar: Kommunikation

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code