NemID er en sikker løsning i dag, men MitID er et mere tidssvarende ID, der gør os klar til fremtidens digitale muligheder og udfordringer. Du kan bruge MitID til alt det, du tidligere har brugt NemID til, fx logge på netbanken eller læse post fra det offentlige.

Langt de fleste NemID-brugere skal have MitID via deres net- eller mobilbank. Du får automatisk besked, når det er din tur. Beskeden får du på et tidspunkt, når du logger ind i din net- eller mobilbank.

 

Før du kan få MitID, kan det være nødvendigt, at du opdaterer dine ID-oplysninger i NemID for at bekræfte din identitet. Vær opmærksom på, at du skal have opdateret dine ID-oplysninger og have fået MitID inden for den frist, der fremgår i din net- eller mobilbank.

Du kan få hjælp i Borgerservice, hvis du oplever problemer i forbindelse med overgangen til MitID.

Husk at bestille tid.

Hvis du skal i Borgerservice for at få hjælp til MitID, så skal du medbringe den korrekte legitimation til dit fysiske fremmøde for at Borgerservice kan hjælpe dig.

Det er Digitaliseringsstyrelsen, der står bag NemID og MitID.

Læs mere om MitID på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside