EPICO – Genvej til job i IT-branchen

Jobcenter Aarhus samarbejder med IT-konsulenthuset EPICO om at få jobsøgende i arbejde inden for IT-området. Læs mere om hvordan du kan komme med i deres database her.

Hvis du gerne vil arbejde inden for IT og gerne vil tættere på virksomhederne, så kan IT-konsulenthuset EPICO måske hjælpe dig på vej. Ved Jobcenter Aarhus hjælper vi med at screene relevante kandidater til EPICO’s database.

EPICO-IT identificerer, kvalificerer og leverer IT-freelancekonsulenter samt rekrutterer til fastansættelse for både større og mindre virksomheder i hele Norden samt dele af Europa. Du bliver altså ansat ved EPICO i op til seks måneder, hvor du sendes ud til diverse virksomheder, hvorefter størstedelen af EPICO’S kandidater efterfølgende fastansættes.

Hvis du er uddannet inden for de sidste 5 år, kan EPICO’s NextGen-afdeling måske være noget for dig. Du kan både rekrutteres gennem Jobcenter Aarhus eller selv uploade dit CV direkte til EPICO NextGen-databasen her: epiconextgen.dk - hvis du uploader dit CV, skal du i LinkedIn-feltet skrive: ”Yasemin Qwasmi, Jobcenter Aarhus”.

EPICO søger kandidater i alle aldre og både nyuddannede og erfarne profiler. Din uddannelsesmæssige baggrund kan for eksempel være:

• • Softwareingeniør (bachelor/kandidat) – (tidligere IKT-ingeniør)
      • Datalogi (bachelor/kandidat)
      • Datamatiker
      • Datatekniker
      • PBA i IT-Sikkerhed
      • PBA i Softwareteknologi
      • PBA i Webudvikling
      • IT-ledelse, Cand. IT
      • IT-Support
      • Computer Vision Engineer
      • Medialogi (bachelor/kandidat)