Ledig og visiteret til fleksjob

Du modtager ledighedsydelse, når du er ledig og visiteret til fleksjob. Du har derfor pligt til at være aktivt jobsøgende og stå til rådighed for et fleksjob.

Jobsøgning

Jobcentret understøtter dig i din aktive jobsøgning. Du får tilknyttet en job- og virksomhedskonsulent, som er dine samarbejdspartnere i kommunen, når du skal finde dit kommende fleksjob. Du skal have et søgbart cv på jobnet.dk. Du skal stå til rådighed og møde op til samtaler med din jobkonsulent eller virksomhedskonsulent.

Sygdom

Hvis du er syg, skal du orientere din jobkonsulent og/eller din virksomhedskonsulent. Er du syg i forbindelse med aktiviteter fx en virksomhedspraktik, skal du orientere både din arbejdsgiver og din virksomhedskonsulent.

Ferieregler

Ferieåret går fra den 1. september til den 31. august.

• Man optjener 2,08 feriedag pr. måned.
    • Feriedage vil være tilgængelig måneden efter.
    • Ferien skal afholdes inden den 31. december det følgende år.

Ferie for ledige fleksjobvisiterede borgere på ledighedsydelse:

• Man optjener først ferie med ledighedsydelse fra den dag, man er blevet visiteret til fleksjob og/eller er blevet ledig.
    • Ved ønske om ferieafholdelse, skal man kontakte sin job- eller virksomhedskonsulent, før den bliver godkendt.
    • Der kan ikke afholdes mere ferie, end der er optjent.

Ferie for fleksjobvisiterede borgere i fleksjob:

• Den ansatte kan afholde ferie med feriepenge og/eller ledighedsydelse, såfremt den ansatte har optjent retten hertil.

Ledighedsydelse

Når du er godkendt til fleksjob, kan du modtage ledighedsydelse.

Læs mere om ledighedsydelse på borger.dk

Sidst opdateret: 17. januar 2024