Vil du leje en bådplads?

Har du fast bopæl i Aarhus Kommune, og er fyldt 18 år, kan du leje en af kommunens bådpladser.

Aarhus Kommune administrerer udlejningen af 265 bådpladser fordelt på fire strandområder ved hhv. Studstrup, Silistria, Ørnereden og Fløjstrup.

Få et overblik over bådpladserne herunder:

Book og reservér en bådplads her

I 2024 er prisen for en bådplads 3311 kr. inklusive moms.

Vi gør opmærksom på, at lejer ved betaling af leje accepterer, at lejemålet indgås på aktuelt gældende betingelser, regler og vilkår for leje af Aarhus Kommunes bådpladser.

Læs mere om de gældende betingelser, regler og vilkår her.

Vi foretager løbende tilsyn med bådpladserne og sørger for, at lejere holder bådpladserne rene og ryddelige jf. gældende regler og vilkår. Overholder lejer ikke sine forpligtelser, opsiges lejemålet og udlejes til anden interesseret.

Eventuelt ledige bådpladser udloddes fire gange om året, omtrent den første hverdag i januar, april, juli og oktober kl. 12:00 efter først-til-mølle-princippet. Udlodningen foregår på Aarhus Kommunes hjemmeside (via linket "Book og reservér en bådplads" ovenfor). Næste udlodning vil være mandag den 8. januar kl. 12.00. Vi udlodder i samme ombæring en række stand-by-pladser, der bortfalder, når det aktuelle kvartals bådpladser er endeligt udlejet. Stand-by-pladserne tages udelukkende i brug, hvis eventuelle lejere ikke betaler, eller af andre årsager vælger at springe fra, og er ikke svarende til en venteliste ifm. fremtidige udlodninger.

Bemærk venligst, at man ikke er garanteret en bådplads, hvis man har erhvervet sig en stand-by-plads.

Sidst opdateret: 9. februar 2024