Kan en anden person søge om et hjælpemiddel på mine vegne?

Hvis en anden person skal søge om et hjælpemiddel for dig, skal du give personen en fuldmagt.

Fuldmagten skal give den person, som søger på dine vegne, tilladelse til at repræsentere dig ifm. ansøgning om hjælpemiddel, samt at du giver dit samtykke til, at vi kan indhente yderligere oplysninger om dine helbredsforhold, hvis det har betydning for behandlingen af din ansøgning.

Oplysningerne kan indhentes hos andre sundhedsmyndigheder, samt hos øvrige forvaltninger internt i kommunen.

Du har også mulighed for at undlade at give kommunen dit samtykke til at indhente yderligere oplysninger om dine helbredsforhold. Hvis du vælger det, er du indforstået med, at din ansøgning behandles på grundlag af de foreliggende oplysninger.

Sidst opdateret: 15. august 2023