Hjælp til voksne, der oplever eller udøver vold

Er du udsat for vold, eller kender du en, der er? Hvis du har brug for hjælp og rådgivning, kan du ringe til nedenstående tilbud. De kan hjælpe dig i forhold til din konkrete situation.

Har du brug for akut hjælp, så ring til politiet. Ring 1-1-2.

Vold er altid forkert og der er altid hjælp at hente. Der findes flere tilbud til dig, der har brug for hjælp, både i Kommunen og hos forskellige organisationer – find det tilbud der passer bedst til dig, eller til den du kender.

Har du spørgsmål eller brug for anden hjælp i forbindelse med vold i familien, kan du ringe til Familiecentret, deres kontaktoplysninger står under "Kontakt".

Tilbud fra Aarhus Kommune

Stop partnervold - anonym rådgivning til par

Få hjælp til at stoppe volden, undgå at volden eskalerer og mindske følgerne af partnervold. Tilbuddet gælder alle børnefamilier i Aarhus Kommune, hvor der er børn i alderen 0-18 år. I kan være anonyme.

Stop partnervold - anonym rådgivning til voldsudøveren

Få hjælp til at stoppe volden, forebygge at volden eskalerer og at mindske følgerne af volden. Tilbuddet gælder alle børnefamilier i Aarhus Kommune, hvor der er børn i alderen 0-18 år. Du får konkrete redskaber til at stoppe volden og nedtrappe højkonflikt situationerne. Du kan være anonym.

Æresrelaterede Konflikter

Koordineret og målrettet indsats for borgere, der vil forlade et miljø med kontrol og undertrykkelse.

Tilbud fra foreninger og organisationer

Der er mere hjælp at hente, både til den voldsramte til voldsudøveren. Her kan du se en liste over organisationer og foreningers tilbud om råd, vejledning og hjælp.

Aarhus Krisecenter

Ophold til voldsramte kvinder og deres børn. Vores kerneydelse er fysisk beskyttelse af kvinder og børn.

Sidst opdateret: 11. april 2024