Når du har det svært

Se, hvilke tilbud der er til dig, der har brug for en hjælpende hånd.
Det kan være du har det hårdt i livet, det kan være du lige har tabt en elskede eller du er pårørende til en som har det svært.

Aarhus Kommune tilbyder dig en masse forskellige tilbud. Læs nærmere her om de forskellige måder, vi giver dig en hjælpende hånd.

Depression

Viser du tegn på let til moderat depression, og har du svært ved at komme videre? Så kan vi hjælpe dig.

Stress

Viser du tegn på stress, og har du svært ved at håndtere det? Så vil vi gerne hjælpe dig.

Psykologsamtaler til ældre

Er du borger i Aarhus Kommune, der bor på plejehjem, eller er visiteret til hjemmepleje, sygepleje, træning eller lignende fra Sundhed og Omsorg? Og har du det psykisk svært? Så kan du få en gratis psykologsamtale hos Center for Livskvalitet.

Psykologhjælp til unge

Er du mellem 15-27 år? Har du psykiske problemer i hverdagen? Bor du i Aarhus Kommune? Og har du ikke mulighed for at få psykologhjælp andre steder, f.eks. henvist af din egen læge eller via din uddannelsesinstitution? Så kan vi måske hjælpe dig.

Psykologtilbud til pårørende

Når sygdom rammer, påvirker det den enkelte, hele familien og det tætte netværk. Mange pårørende oplever et meget stort ansvar og omfattende forandringer. Er du pårørende til en med fysisk langvarig sygdom, kan du henvende dig til os. Så finder vi sammen ud af, hvordan vi bedst kan støtte dig.

Sorg- og selvhjælpsgrupper

I svære situationer kan det være en stor hjælp at tale med ligesindede eller professionelle. Få et overblik over nogle af mulighederne hos forskellige organisationer i Aarhus Kommune.

FRi - Angstgrupper for unge

Oplever du, at angst påvirker eller hæmmer dig i din dagligdag? Og er du 15-25 år? Så kan Folkesundhed Aarhus hjælpe dig.

Sidst opdateret: 5. oktober 2023