Der er pr. 15 januar 2019 kommet nye takster og tidsperiode for parkering på Aarhus Kommune offentlige parkeringsanlæg

I tabellen kan du se de nye betalingstider og takster for de offentlige parkeringsanlæg i Aarhus Kommune.

Betalingsparkering

Tidsrum / Pris

Gadeparkering

Hverdage: 8.00-19.00 / 22 kr. pr. time
Hverdage: 19.00-23.00 / 10 kr. pr. time
Lørdag: 8.00-16.00 / 22 kr. pr. time
Lørdag: 16.00-23.00 / 10 kr. pr. time
Søndag: 8.00-18.00 /5 kr. pr. time

P-anlæg, P-huse (Navitas, Busgadehuset, Nørreport og Kalkværksvej

Hverdage: 8.00-19.00 / 17 kr. pr. time
Hverdage: 19.00-23.00 / 5 kr. pr. time
Lørdag: 8.00-16.00 / 17 kr. pr. time
Lørdag: 16.00-23.00 / 5 kr. pr. time
Søndag: 8.00-18.00 / Gratis

Aarhus Kommune har aftaler med seks forskellige ordninger, der gør det muligt at betale for parkering med smartphone. Ordningerne koster en transaktionsafgift per gang samt den normale parkeringstakst. For at få mere information kan du besøge udbydernes hjemmesider herunder

Besøg ParkOne

Besøg Easy:Park

Besøg ParkMan

Besøg ParkPark

Besøg WayToPark

Besøg Parkometer

Hvis du ikke har en smartphone, kan du ringe til EasyParks Parkofon på telefon 70221245, og straks få startet din betalingsparkering via et tastselvsystem.

Du kan desuden få hjælp til straksoprettelse af en konto af EasyParks kundeservice.

Du kan betale med kreditkort ved samtlige billetautomater i Aarhus Kommune.

Fra d. 1. januar 2019 skal du betale forud for din parkering. Det er muligt, at betale forud for op til 72 timer. Du skal desuden indtaste din bils nummerplade, når du forudbetaler for din parkering.

Vær opmærksom på, at et køb ikke kan fortrydes, og at det betalte beløb ikke kan refunderes.

Her finder du svar på en række spørgsmål omkring brugen af de kommunale p-automater.

Jeg har tastet en forkert nummerplade, hvad gør jeg?

Du kan købe en ny billet og sende en kopi af begge billetter ind til parkering@aarhus.dk, med oplysning om dit fulde navn og adresse. Så vi kan tilbagebetale via din Nem-konto. Har du ikke kvitteringerne, kan du sende et skærmdump af din betaling fra banken.

Jeg har købt for lidt parkeringstid, hvad gør jeg?

Hvis du ved en fejl køber for lidt parkeringstid, kan du købe en ny billet med den korrekte ønskede tid og herefter sende en kopi af begge kvitteringer ind til parkering@aarhus.dk. I mailen skal du oplyse dit fulde navn og adresse samt de sidste fire cifre af det kortnummer du benyttede. Har du ikke kvitteringerne kan du sende et skærmdump af din betaling fra banken. Vi kan herefter refundere det beløb, du betalte for den første billet.

Jeg har købt for meget tid, hvad gør jeg?

Vi kan desværre ikke refundere, hvis du har købt for meget parkeringstid, da vi ikke har mulighed for at kontrollere, om du parkerede i hele perioden.

Jeg har tastet forkert nummerplade og fået en afgift, hvad gør jeg?

Du kan klage over din afgift via dette link

Da vi i øjeblikket har en sag kørende i højesteret, med netop dette emne, kan vi desværre ikke love et hurtigt svar. Din afgift vil dog blive sat i bero, indtil du har fået et svar i din e-boks.

Automaten virker ikke, hvad gør jeg?

Du kan gå til nærmeste automat og købe en billet der, eller du kan downloade en af de apps, som står på automaten: ParkOne, ParkPark, Easy Park, ParkMan, WayToPark eller Parkometer. 

Skal jeg betale for parkering, hvis jeg har et handicapskilt?

Nej, med et handicapskilt synligt i vinduet kan du holde gratis ved de offentlige parkeringsautomater.

Hvad koster det at parkere?

Du kan se priserne for parkering i menuen "Priser for parkering", der ligger her ovenfor.