Er du kommet til skade og vil søge erstatning?

Er du så uheldig, at du er kommet til skade, eller din bil, cykel eller andet køretøj er blevet beskadiget i Aarhus Kommune, kan der opstå tvivl om, hvem der har ansvaret.

Aarhus Kommune er ikke erstatningsansvarlig for hændelige uheld. Der kan kun udbetales erstatning, hvis der foreligger et ansvarsgrundlag.

Der er et ansvarsgrundlag, hvis kommunen har begået en fejl ved for eksempel at undlade at udbedre huller i vejen, som kommunen har kendskab til.

Tip os med app'en Borgertip

Erstatningsansvar og anmeldelse

Her kan du anmelde din skade. Når du anmelder din skade, er det vigtigt, at du eller dit forsikringsselskab kan bevise, at kommunen har begået fejl.

Er dit uheld sket på en privat fællesvej?

Hvis du er kommet til skade på en privat fællesvej og vil søge erstatning, skal du henvende dig til den nærmeste grundejer på vejen.

Er dit uheld sket på en offentlig vej eller sti?

Hvis du vil søge erstatning efter et uheld, der er sket på en offentlig vej eller sti, er det vigtigt, at du kender de gældende regler.

Er dit uheld sket på et fortov?

Hvis du vil søge erstatning efter et uheld, der er sket på et fortov, er det vigtigt, at du kender de gældende regler.

Er dit uheld sket på grund af sne og glat føre?

Hvis du vil søge erstatning efter et uheld, der er sket på grund af sne og glat føre, er det vigtigt, at du kender de gældende regler.

Databeskyttelse

Læs mere om Databeskyttelse i Aarhus Kommune her.

Sidst opdateret: 5. marts 2024