Hjælp os med at hjælpe dig

Fyldestgørende information hjælper os med hurtigere at få overblik, finde svar og vende tilbage til dig. Husk, at henvendelser til KVik altid skal ske via kommunens dataansvarlige.

Tjek spørgsmål og svar på hjemmesiden

Før du henvender dig, bedes du tjekke listen med spørgsmål/svar på aarhus.dk/coronavaernemidler. Måske finder du svaret dér.

Sørg for gode beskrivelser og dokumentation

Når du henvender dig til KVik, skal du altid sørge for:

  1. At beskrive spørgsmålet eller problemet klart og tydeligt.
  2. At vedhæfte tydelige billeder af emballagen og selve værnemidlet – gerne fra flere sider.
  3. At vedhæfte følgesedlen fra KVik for leveringen af værnemidlet.

Vi har mange forskellige værnemidler og leverancer til 98 kommuner, og det er derfor svært at spore et produkt og besvare din henvendelser uden disse oplysninger.

Hvilke typer spørgsmål kan vi hjælpe med?

Vi kan svare på spørgsmål om:

  • Indkøb og levering af værnemidler
  • Tvivlsspørgsmål i forhold til kategoriseringen af produkterne. Fx om mundbind er type I eller II

Vi kan ikke svare på spørgsmål om:

  • Anvendelse af værnemidler
  • Infektionshygiejne og vedligeholdelse
  • Intern prioritering og fordeling: Hvordan fordeler I værnemidlerne mellem institutionerne
  • Værnemidler indkøbt og leveret af andre end KVik
  • Indhold i direktørmails fra KL
  • Henvendelser fra andre end kommunens dataansvarlige
  • Detaljer om kommende leverancer af værnemidler
  • Varenumre og leverandører
  • Akut bestilling af værnemidler
  • Yderligere specificering af produkter udover varegruppe og undergruppe
  • Tilsendelse af datablade
  • Priser

På forhånd tak for samarbejdet!