Driftsorganisation på plads og flere gode ”leads” til leveringer

Rammerne for arbejdet med at købe stort ind til det kommunale fællesskab er godt i gang med at falde på plads. I dag blev der talt cirka 80 såkaldte ”leads”, som er betegnelsen for henvendelser fra virksomheder og personer, som kan levere visir, kitler, mundbind og andre værnemidler.

Vi har fået etableret en allerede effektiv driftsorganisation, hvor indkøbs- og kvalitetsmedarbejdere arbejder på at håndtere de henvendelser, der kommer ind. Vi er i gang med at høste erfaringer og arbejder løbende på at skære til og pudse af.

Vi er på plads med:

  • Databaser, hvor alle ”leads” og efterfølgende bestillinger bliver registreret.
  • Procedure for, hvordan vi håndterer ”leads” – får dem kvalitetssikret og i sidste ende bestilt.
  • Midlertidigt lager et centralt sted i Danmark.

Vi er i gang med:

  • At rekruttere en logistikpartner, som skal sikre lager og distribution.
  • At få fuldt overblik over lagerstatus hos alle kommuner. Pt. har 60 % meldt ind til Lægemiddelstyrelsen. KL arbejder videre på at få de sidste kommuner til at melde ind.
  • Planlægning af kommunikation: Vi skal sikre en løbende kommunikation til alle kommuner og ud til det internationale marked af potentielle leverandører. I forbindelse med sidstnævnte tager vi kontakt til Dansk Industri, Dansk Erhverv og evt. Udenrigsministeriet for at få sparring, så vi kan blive synlige i relevante netværk og fora.