Gå til sidens indhold

Obligatorisk digital selvbetjening - Mit Sygefravær

Fra 1. december 2015 skal alle sygemeldte udfylde og sende blanketter til kommunen digitalt på mit Sygefravær på borger.dk

Det er obligatorisk for alle landets sygemeldte at udfylde og sende følgende blanketter digitalt til kommunen via Mit Sygefravær på www.borger.dk:

  • underretningsbreve
  • anmodning om sygedagpenge
  • oplysningsskema

Blanketterne fra kommunen får du som e-post i din indbakke på borger.dk eller i din e-boks.

 

Såfremt der er ganske særlige forhold, der gør, at du ikke kan bruge den digitale løsning på Mit Sygefravær på borger.dk, kan kommunen fritage dig for at bruge den digitale løsning.

 

Det er kommunen, der afgør, om du kan blive fritaget for at bruge den digitale løsning.

 

Grunde til fritagelse kan f.eks. være:

  • du er sengeliggende og har ingen computer eller har slet ingen kendskab til at bruge en computer
  • du taler og forstår ikke dansk
  • du lider af svær ordblindhed

Hvis du ikke kan ansøge digitalt, skal du kontakte afdelingen for sygedagpenge - se tlf. og åbningstider her på siden.

 

OBS: Er du fritaget fra digital post, er du ikke samtidig fritaget for at bruge selvbetjeningsløsningen Mit Sygefravær. Det kræver en selvstændig fritagelse, som beskrevet ovenfor.

 

Kontakt

Ydelsescenter Aarhus - Sygedagpenge

Beskæftigelsesforvaltningen

Værkmestergade 15 B

8100 Aarhus C

Telefon: 89 40 55 55

Digital Post:  Skriv til os (Via NemID)

Åbningstider:
Mandag - fredag kl.9-14. Torsdag til kl. 17.

Telefontider:
Mandag - fredag kl.9-14.

 

Mere om sygedagpenge

 
 

Opdateret: 07.11.2016

Afdeling: Sociale Forhold og Beskæftigelse

Send kommentar:  

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code