Gå til sidens indhold

Ansøg digitalt via Byg og Miljø

Aarhus Kommune har fået en selvbetjeningsløsning, som du skal bruge når du bygger nyt, bygger til eller bygger om.
Byg og Miljø er en landsdækkende selvbetjeningsløsning, som giver borgere og virksomheder mulighed for at søge om tilladelse til byggeprojekter digitalt. Målet er en mere ensartet, effektiv og hurtigere byggeansøgning og sagsbehandling i kommunen. 

Byg og Miljø guider dig gennem ansøgningsforløbet og lader dig vide, hvilke oplysninger, vi skal bruge for at behandle netop dit byggeprojekt. Alle byggerelaterede ansøgninger, anmeldelser, dispensationer, lovliggørelsessager, midlertidige konstruktioner, skilte/pylon-sager, klarmeldinger skal sendes via Byg og Miljø.


Vi gør opmærksom på, at der i Byg og Miljø kun kan uploades filer op til 1.049 Mb. Større filer skal splittes op. 
Vi foretrækker at modtage filerne i PDF format.



Søg via Byg og Miljø (åbner nyt vindue).


Hent supplerende blanketter og vejledninger

Vi har samlet de blanketter og vejledninger som du typisk skal bruge, når du skal foretage byggearbejde.


Find blanketter og vejledninger.

Det skal du ikke sende via Byg og Miljø

Ansøgning om aktindsigt, klager, ansøgning om landszonetilladelse, anmodning om forhåndsdialog, forespørgsler, opdeling af ejerlejligheder, udstykningssager, aflysning af servitutter, arealoverførsel og ansøgninger om dispensation til vandmåler skal ikke sendes via Byg og Miljø i Aarhus kommune, men via mail: byggesag@mtm.aarhus.dk.


Miljøansøgninger mv. for virksomheder

Vi har samlet diverse miljørelaterede skemaer for virksomheder.


Se de relevante skemaer.



Få hjælp til Byg og Miljø

På Byg og Miljø findes en introduktion til løsningen, og du kan vælge at undersøge, hvad du må bygge på din grund, uden at være logget på.

Ønsker du derimod at forberede og sende en ansøgning, skal du logge dig på med NemID, (enten som firma eller som privatperson). Når du er logget på, gemmer systemet automatisk dit arbejde, så du kan vende tilbage senere og fortsætte.

Har du brug for hjælp til Byg og Miljø kan du kontakte den digitale hotline. Er du en virksomhed skal du kontakte Byggeri for hjælp.

Kontakt den digitale hotline (ikke for erhverv).

Hotlinens medarbejdere har ikke adgang til din konkrete sag og kan derfor ikke foretage direkte sagsbehandling. Disse henvendelser rettes direkte til Byggeri. Forespørger du på en konkret sag, opkræver vi gebyr.

Læs mere om gebyrer.

Brug vores tjeklister til ansøgningsmateriale

Tjeklisterne er ikke en fuldstændig liste over nødvendige dokumenter. Det er en liste, der viser, hvad vi generelt har brug for.

I den konkrete sag kan vi derfor muligvis få brug for yderligere oplysninger.

Tjeklister


Ansøgninger til altaner i eksisterende etage-ejendomme.

Ansøg om nedrivninger.

Ansøgninger til enfamiliehuse.

Ansøgninger til dobbelt- og rækkehuse.

Ansøgninger til erhverv, etageboliger og offentlige bygninger m.m.

Kontakt

Byggeri

Center for Miljø og Energi

Grøndalsvej 1 C

8260 Viby J

Telefon: 89 40 22 13

E-mail: 

Åbningstider:
Mandag - Fredag 09:30 - 14:00

Telefontider:
Har du spørgsmål til din igangværende sag, kan du kontakte sagsbehandlerne alle hverdage mellem kl. 9.30 - 11.30 på telefon 89 40 22 13.

Hav venligst dit sagsnummer parat.

 
Find svar på oftest stillede spørgsmål om byggeri
 
 

Opdateret: 12.1.2018

Afdeling: Center for Miljø og Energi

Send kommentar: Byggeri

Telefon: 89 40 22 13

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code