Gå til sidens indhold

Borgervejleder

Er du borger, medarbejder eller fx frivillig, og kan du ikke finde det rigtige sociale tilbud eller beskæftigelsestilbud, kan du kontakte borgervejlederen.

Der er en borgervejleder i både Beskæftigelsesforvaltningen og i Socialforvaltningen. Borgervejlederen kan hjælpe dig, hvis du ikke kan finde det rette tilbud, eller hvis du har brug for hjælp til at få sammenhæng i flere sager.

 

Borgervejlederens opgave er at:

  • Hjælpe med til, at der bliver givet en god borgerservice med borgeren i centrum.
  • Rådgive og vejlede borgere, så det bliver lettere at henvende vedrørende det rette tilbud i Social- eller Beskæftigelsesforvaltningen.
  • Styrke dialogen mellem borger og kommune.

 

Borgervejlederen kan:

  • Skabe kontakt til en koordinerende sagsbehandler. Denne kan hjælpe borgere, der har sager i flere afdelinger eller begge forvaltninger, med at få skabt overblik og sammenhæng i sagerne.
  • Skabe kontakt til den rigtige afdeling i Social- eller Beskæftigelsesforvaltningen. 
  • Svare på spørgsmål om sagsbehandlingstid.
  • Vejlede om mulighederne for at klage over kommunens afgørelser.

 

Borgervejlederen kan ikke:

  • Ændre en afgørelse, som kommunen har truffet.
  • Rådgive i sager, der falder udenfor kommunens ansvar – fx forhold mellem private.
  • Rådgive i klager.

Kontakt

Socialforvaltningens borgervejleder

Telefon: 41 85 63 63

Digital Post:  Skriv til os (Via NemID)

Telefontider:
Mandag-onsdag samt fredag klokken 8-15
Torsdag klokken 8.30-17

 

Kontakt

Beskæftigelses-forvaltningens borgervejleder

Telefon: 41 85 89 40

Digital Post:  Skriv til os (Via NemID)

Telefontider:
Mandag-fredag kl. 8-15
Torsdag kl. 8-17

 
 
 

Opdateret: 12.1.2016

Afdeling: Sociale Forhold og Beskæftigelse

Send kommentar:  

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code