Gå til sidens indhold

Om øvelserne

Hvis du laver øvelserne regelmæssigt styrker du krop og sind.

Selvom øvelserne er simple og knyttet til hverdagsaktiviteter, indeholder de alle i større eller mindre grad følgende typer træning:

 

Styrketræning

Med god muskelstyrke i kroppens store muskelgrupper skaber du et fundament for en aktiv livsstil og et godt helbred. 

 

Balancetræning

Jo ældre du er, jo vigtigere er det at træne din kropsbalance. Med en god kropsbalance mindsker du risikoen for at falde og få brud på knogler.

 

Koordinationstræning

Koordinationsøvelser træner dine muskler og dit nervesystem i at samarbejde, så dine grundlæggende bevægelser udføres harmonisk og let.

 

Konditionstræning

Konditionstræning styrker dit hjerte, dit kredsløb og iltoptagelsen. Din udholdenhed bliver bedre, og hverdagen føles lettere. Din kondition skal trænes regelmæssigt, for at du bevarer din udholdenhed.

 
 

Opdateret: 24.11.2015

Afdeling:

Send kommentar: Sundhed og Omsorg

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code