Gå til sidens indhold

Digital Post

Med en digital postkasse på borger.dk kan du gratis, let og sikkert sende og modtage post. Du skal bruge NemID til din Digitale Post.

Værd at vide om Digital Post

Sådan tilmelder du dig Digital Post

Gå på borger.dk og log på med dit NemID. På borger.dk kan du læse om Digital Post og blive guidet gennem tilmeldingen. Du kan også se en video om at blive tilmeldt Digital Post. 


Tilmeld dig Digital Post på borger.dk (åbner nyt vindue)


Se video om at blive tilmeldt Digital Post


Sådan læser du Digital Post

Få en sms eller mail om ny post

Husk at oplys dit mobilnummer eller din email, så kan du få en sms eller email, når der er ny post til dig. Du kan tilføje det under din profil i Digital Post på borger.dk. 

 

Og husk at opdatere dit nummer eller mail på borger.dk, hvis du får nyt. 


Læs mere og tilmeld dig NemSMS

Hvordan giver jeg andre læseadgang?

Du kan selv give læseadgang til en person via Digital Post på Borger.dk. Du kan også få hjælp til at oprette læseadgangen ved personligt fremmøde hos Borgerservice eller på dit lokale bibliotek.Husk at du skal medbringe billedlegitimation.


Hvis du ikke kan møde op personligt, kan du give fuldmagt til en pårørende, der kan tage på Borgerservice eller lokalbiblioteket for dig.


Giv en anden person læseadgang


Giv en pårørende fuldmagt

Send post med Digital Post

Borger.dk har lavet en vejledning om, hvordan du sender post via Digital Post. 


Du finder vejledningen som blanket:


Sådan sender du Digital Post (åbner i nyt vindue)

Forskellen på Digital Post og Eboks

Digital post og e-Boks er ikke det samme! Alle it-systemer har en leverandør, som sørger for, at teknikken virker, og det er e-Boks, som er leverandøren bag Digital Post. 


Digital Post på borger.dk supplerer e-Boks:
  • Hvis du er tilmeldt e-Boks, kan du modtage post fra private virksomheder – fx din bank.
  • Hvis du er tilmeldt Digital Post, kan du modtage post fra både private og alle offentlige myndigheder.
  • Hvis du er tilmeldt Digital Post, kan du både skrive til og modtage svar fra det offentlige.
  • Er du tilmeldt både Digital Post og e-Boks, ser du den samme post i begge postkasser. Du behøver derfor kun gå et sted hen.

Sådan skaber du orden i din Digitale Post

Du kan skabe et bedre overblik ved at lave arkivmapper i din Digitale postkasse. Så kan du lettere finde meddelelser fra en bestemt myndighed som politiet, sygehuset, kommunen med mere


Se hvordan du opretter arkivmapper

 
 

Opdateret: 25.4.2017

Afdeling: Kultur og Borgerservice

Send kommentar: Borgerservice og Biblioteker

Telefon: 89 40 22 22

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

Det sker i Aarhus 2017

Aarhus og Region Midtjylland
er Europæisk Kulturhovedstad.
Kom og vær med!

Se vores aktiviteter