Kanalstrategi
Aarhus Kommunes eksterne kanalstrategi er den tredje i rækken. Kanalstrategi 3.0 blev vedtaget i byrådet april 2019 og dækker tidsrummet 2019-2022.
Kanalstrategi 3.0 er en rammestrategi for Aarhus Kommunes håndtering af henvendelser til og fra borgere, foreninger og virksomheder.
Strategien formulerer de indsatsområder og mål, som har størst strategisk betydning i forhold til at fremme de bedste, billigste og mest sikre henvendelsesformer, så borgere, foreninger og virksomheder oplever en lettilgængelig, effektiv og tryg kontakt med kommunen.
Strategien har følgende hovedspor:
- Digitale kanaler
- Analoge kanaler
- Udvikling af servicekultur
- Øget fokus på ledelsesinformation
Da kanalstrategien er en rammestrategi, lægger den op til, at magistratsafdelingerne hver især byder ind med konkrete forslag til at nå de mål, der er formuleret i strategien.