Konkrete trafikprojekter
-
Højklasset kollektiv trafik - etape 2
Aarhus Byråd godkendte i maj 2018 indstillinger om en etape 2 af byens højklassede kollektive trafiksystem efter den første offentlige debat. Efterfølgende har byrådet i februar 2020 præciseret rammerne for projektet og taget stilling til en række alternativer til det oprindelige hovedforslag.
Læs mere -
Helhedsplan for Banegårdskvarteret
Banegårdskvarteret er under forandring.
Læs mere -
Et grønnere og fredeligere Frederiksbjerg
Ny plan sætter beboerne i centrum, skaffer flere p-pladser, beboerparkering, flere træer, trafikal fredeliggørelse og bedre affaldshåndtering.
Læs mere -
Ny supercykelsti til Lisbjerg og Tilst
I løbet af få år vil Aarhus Kommune have et helt nyt net af supercykelstier. Her kan du læse om de forskellige delprojekter.
Læs mere -
Giber Ringvej - Ny trafikåre i Aarhus Syd
Giber Ringvej vil i fremtiden komme til at forbinde Oddervej i sydøst med Østjyske Motorvej og Torshøjvej i nordvest.
Læs mere -
En grønnere og fredeligere midtby
Flere områder i midtbyen skal fredeliggøres trafikalt. Midtbyens gader skal være grønnere og i højere grad invitere til ophold og understøtte ønsket om en et bedre byliv. Samtidig optimeres p-forholdene.
Læs mere -
Fra to til fire spor på Viborgvej
Viborgvej er en af de centrale indfaldsveje til og fra Aarhus. I myldretiden er der kapacitetsproblemer, hvilket vi forventer bliver større de kommende år. Derfor udvider vi vejen fra to til fire spor mellem Sommervej og Tilst Vestervej.
Læs mere -
Frederiks Allé får mere plads
Vi ombygger Frederiks Allé og laver blandt andet bredere cykelstier og bredere fortove.
Læs mere -
Mindre støj og bedre fremkommelighed på Herredsvej
Herredsvej skal have en støjskærm, mere plads til bilerne og beboerne får en ny lokalvej. Vi arbejder på Herredsvej fra april 2022 til december 2022.
Læs mere