Gå til hovedindhold

Pulje til alternative musikskoler

Puljen er åben. Ansøgningsfristen er onsdag den 1. maj 2024 kl. 23:59.

  • Læs op

Indhold

    Det er nu muligt for alternative musikskoler at søge Aarhus Kommune om tilskud til deres aktiviteter. Formålet med puljen er at understøtte den mangfoldighed af undervisningstilbud, som eksisterer på musikområdet i Aarhus for børn og unge op til 25 år. Puljen retter sig mod musikskoler, der er organiseret som foreninger eller lignende.

    Har du spørgsmål til puljen kan du kontakte Kulturforvaltningen, Mette Damm, tlf. 41 85 66 74, mdamm@aarhus.dk.

    Opret ansøgning ved at klikke her

    Om Pulje til alternative musikskoler

    Aarhus Kommune har i 2024 afsat 215.000 kr. til en pulje til alternative musikskolers undervisningstilbud.

    Formålet med puljen er at understøtte den mangfoldighed af undervisningstilbud, som eksisterer på musikområdet i Aarhus. Puljen retter sig mod musikskoler, der er organiseret som foreninger eller lignende.

    Beløbet kan kun anvendes til undervisningsaktiviteter for børn og unge indtil 25 år. Puljen kan søges til udvidelse af aktiviteter, dvs. til undervisning, der ikke ville være afholdt uden et kommunalt tilskud. I finansieringen af denne type initiativer stilles der krav om elevbetaling.

    Midlerne kan også søges til særlige projekter. Der stilles ikke krav om, at skolerne skal være medfinansierende på projekterne. Ved bevilling til særlige projekter stilles der som udgangspunkt ikke krav om elevbetaling. Det vægtes, at der anvendes alternative pædagogiske tilgange frem for traditionel musikskoleundervisning.

    Det er et krav, at tilbuddet er tilgængeligt for alle børn og unge indtil 25 år, som er bosat i Aarhus Kommune.

    Det bevilgede beløb skal være anvendt senest 30. juni 2025.

    Ansøgningen skal indeholde:

    1. Argumentation for ansøgningen i forhold til betydningen for skolen, den enkelte elev og eventuelle samarbejdsrelationer med andre institutioner.
    2. Oplysning om forløb og tidsplan.
    3. Oplysninger om aktiviteterne for den seneste sæson, både indhold og størrelse af aktiviteterne.
    4. Der skal vedlægges budget for hele skolen og for anvendelsen af det ansøgte beløb.

    Alle 4 punkter skal være beskrevet i ansøgningen med reference til ovenstående nummerering.

    Ansøgningen indsendes via Ansøgningsportalen. I vil modtage kvittering fra Kulturforvaltningen for modtagelse af ansøgningen.

    I tilfælde af bevilling fra puljen vil der blive stillet krav om aflæggelse af regnskab for det anvendte beløb. Ved bevilling på over 100.000 kr. skal der indsendes en reviewerklæring for regnskabet, udarbejdet af en registreret eller statsautoriseret revisor.

    Ansøgningen skal være Kulturforvaltningen i hænde senest onsdag den 1. maj 2024 kl. 23:59. 

    Der kan forventes svar ca. en uge efter ansøgningsfristen.

    Sidst opdateret: 9. april 2024