Fælles Service
Vision for Fælles Service
”Vi skaber fremtidens Aarhus sammen med kollegaer og omgivelser. Vi gør hinanden gode”
Det betyder at:
- Vi er visionære og modige i designet af fremtidens løsninger.
- Vi tager ansvar for en moderne og stabil drift med fokus på effektivitet og fremragende serviceoplevelser.
- Vi insisterer på at finde de bedste løsninger gennem samskabelse.
Vi sætter retning med serviceløfter
I Fælles Service har vi seks serviceløfter, som konkretiserer hvordan vi vil realisere vores vision og som er retningsgivende for, hvordan vi leverer god service:
Læs mere om de enkelte afdelinger i Fælles Service
Brugerservice
I Brugerservice leverer vi fremragende it-support og brugeradministration - og får tingene til at virke for vores kolleger, så de kan koncentrere sig om at være der for borgerne i Aarhus.
Læs meget mere om vores arbejde og hvem vi er, her:
Ansvarsområder
- Support af alle It-brugere i Aarhus Kommune
- Brugeradministration
- Sammenhængende serviceprocesser, kunderelationer og kommunikation
- Drift og udvikling af servicemanagement-platformen ”ServiceNow”
Kontakt
Brugerservice
Borgmesterens Afdeling
Bautavej 6
8210 Aarhus V
E-mail: brugerservice@aarhus.dk
It og Digitalisering
I It og Digitalisering skaber vi fremtidssikrede it-løsninger og stabil drift for både medarbejdere og indbyggere i Aarhus Kommune.
Læs meget mere om vores arbejde, og hvem vi er, her:
Ansvarsområder
- Digitaliseringsstrategi og koordinering af digitaliseringsindsatsen på tværs af Aarhus Kommune
- Interessevaretagelse i forhold til fællesoffentlige og fælleskommunale digitaliseringstiltag
- Tværgående it-arkitektur og den fælleskommunale rammearkitektur
- Systemer og løsninger, der fremmer vidensdeling og produktivitet (virtuelt samarbejde, mødeløsning, journaliseringssystem, ressourcebooking)
- Aarhus Kommunes fælles data
- RPA-teknologi og automatisering
- Cyber- og informationssikkerhed
- Strategi for "Smart Aarhus"
- Sikker og stabil drift af computere, telefoner, servere, print, netværk mv.
- Løbende udvikling af Løbende udvikling af it-infrastruktur og cloudmiljø
- Outsourcing og kontraktstyring af fælles it-drift
Kontakt
It og Digitalisering
Borgmesterens Afdeling
Bautavej 6
8210 Aarhus V
E-mail: faellesservice@ba.aarhus.dk
Indkøb og Udbud
Ansvarsområder
- Koordineret udbudsplanlægning på tværs i kommunen og overfor indkøbsfællesskaber
- Udbudsforretninger for magistratsafdelingerne
- Rådgivning om decentrale udbudsforretninger
- Høringer i forbindelse med udbudsforretninger
- Drift af Aarhus Kommunes indkøbscenter
- Contract Management (kontraktstyring af rammeaftaler)
- Service og rådgivning af kommunens institutioner og afdelinger samt virksomheder
- NemHotline
- Systematisk opfølgning på indkøb og aftaleoverholdelse
- Ledelsesinformation
- Effektiv brug af data
- Drift af serviceaftaler
- Kørsel
- Grønne Områder
- Rengøring
Kontakt
Indkøb & Udbud
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C
NemHotline:
Telefon: 89 40 60 00
E-mail: bedreindkoeb@ba.aarhus.dk
Økonomistyring og Finans
Ansvarsområder
- Økonomi- og ressourcestyring
- Regnskaber, revision og moms
- Finans- og likviditetsstyring
- Økonomi og finansiering ved større projekter – fx de bynære havnearealer, Letbanen, Gellerup og Marselistunnelen
- Ledelsesinformation
- Dataudvikling og datakvalitet
- Kontraktansvar og contract manager for den digitale understøttelse af Økonomi, Debitor, Rekruttering, HR og Personale
- Økonomiske analyser
- Forretningsgangsbeskrivelser indenfor økonomi og finans
Kontakt
Økonomistyring og Finans
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C
Telefon: 89 40 20 00
E-mail: finans@ba.aarhus.dk
Personale og Organisation
Ansvarsområder
Personale og Organisation hjælper borgmesteren, Byrådet og Magistraten med at realisere den fælles vision om at udvikle Aarhus som by og Aarhus Kommune som organisation.
Opgaverne løses i et tværgående samarbejde med de øvrige magistratsafdelinger herunder de lokale HR- og personalefunktioner.
Personale og organisation består af tre sektioner:
- Drift
- HR og Organisation
- Udvikling og Intern HR
Drift
- Lønservice
- Forsikringsservice
- Arbejdsskader
- BA Intern Service
- Sekretariatsbetjening af Feriefonden
HR og Organisation
- Strategiske HR- og arbejdsmiljøindsatser
- Den klimavenlige arbejdsplads
- Fastholdelse og rekruttering
- Tryg i Aarhus
- Handicaprådet og Handicappolitikken
- Digital kultur og kompetence
- Administration og sekretariatsbetjening af udvalg, styregrupper, arbejdsgrupper, råd og nævn i Aarhus Kommune.
Udvikling og intern HR
- Implementeringsopgaver
- Systemejerskaber
- Leverandørstyring og kontrakter
- Sekretariat: styregrupper mv.
- Risikostyring
- Personaledata og ledelsesinformation
- HR-indsatser for Borgmesterens Afdeling