Vision for Fælles Service

”Vi skaber fremtidens Aarhus sammen med kollegaer og omgivelser. Vi gør hinanden gode”

Det betyder at:

  • Vi er visionære og modige i designet af fremtidens løsninger.
  • Vi tager ansvar for en moderne og stabil drift med fokus på effektivitet og fremragende serviceoplevelser.
  • Vi insisterer på at finde de bedste løsninger gennem samskabelse.

Vi sætter retning med serviceløfter

I Fælles Service har vi seks serviceløfter, som konkretiserer hvordan vi vil realisere vores vision og som er retningsgivende for, hvordan vi leverer god service:

Oversigt over serviceløfter for Fælles Service

Læs mere om de enkelte afdelinger i Fælles Service

 

I Brugerservice leverer vi fremragende it-support og brugeradministration - og får tingene til at virke for vores kolleger, så de kan koncentrere sig om at være der for borgerne i Aarhus.

Læs meget mere om vores arbejde og hvem vi er, her:

Ansvarsområder

  • Support af alle It-brugere i Aarhus Kommune
  • Brugeradministration
  • Sammenhængende serviceprocesser, kunderelationer og kommunikation
  • Drift og udvikling af servicemanagement-platformen ”ServiceNow”


Kontakt

Brugerservice
Borgmesterens Afdeling
Bautavej 6
8210 Aarhus V

E-mail: brugerservice@aarhus.dk

 

I It og Digitalisering skaber vi fremtidssikrede it-løsninger og stabil drift for både medarbejdere og indbyggere i Aarhus Kommune.

Læs meget mere om vores arbejde, og hvem vi er, her:

Ansvarsområder

  • Digitaliseringsstrategi og koordinering af digitaliseringsindsatsen på tværs af Aarhus Kommune
  • Interessevaretagelse i forhold til fællesoffentlige og fælleskommunale digitaliseringstiltag
  • Tværgående it-arkitektur og den fælleskommunale rammearkitektur
  • Systemer og løsninger, der fremmer vidensdeling og produktivitet (virtuelt samarbejde, mødeløsning, journaliseringssystem, ressourcebooking)
  • Aarhus Kommunes fælles data
  • RPA-teknologi og automatisering
  • Cyber- og informationssikkerhed
  • Strategi for "Smart Aarhus"
  • Sikker og stabil drift af computere, telefoner, servere, print, netværk mv.
  • Løbende udvikling af Løbende udvikling af it-infrastruktur og cloudmiljø
  • Outsourcing og kontraktstyring af fælles it-drift


Kontakt

It og Digitalisering
Borgmesterens Afdeling
Bautavej 6
8210 Aarhus V

E-mail: faellesservice@ba.aarhus.dk

Ansvarsområder

  • Koordineret udbudsplanlægning på tværs i kommunen og overfor indkøbsfællesskaber
    • Udbudsforretninger for magistratsafdelingerne
    • Rådgivning om decentrale udbudsforretninger
    • Høringer i forbindelse med udbudsforretninger
  • Drift af Aarhus Kommunes indkøbscenter
    • Contract Management (kontraktstyring af rammeaftaler)
    • Service og rådgivning af kommunens institutioner og afdelinger samt virksomheder
    • NemHotline
  • Systematisk opfølgning på indkøb og aftaleoverholdelse
    • Ledelsesinformation
    • Effektiv brug af data
  • Drift af serviceaftaler
    • Kørsel
    • Grønne Områder
    • Rengøring


Kontakt

Indkøb & Udbud
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C

NemHotline:
Telefon: 89 40 60 00
E-mail: bedreindkoeb@ba.aarhus.dk

Ansvarsområder

  • Økonomi- og ressourcestyring
  • Regnskaber, revision og moms
  • Finans- og likviditetsstyring
  • Økonomi og finansiering ved større projekter – fx de bynære havnearealer, Letbanen, Gellerup og Marselistunnelen
  • Ledelsesinformation
  • Dataudvikling og datakvalitet
  • Kontraktansvar og contract manager for den digitale understøttelse af Økonomi, Debitor, Rekruttering, HR og Personale
  • Økonomiske analyser
  • Forretningsgangsbeskrivelser indenfor økonomi og finans

 

Kontakt

Økonomistyring og Finans
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C

Telefon: 89 40 20 00

E-mail: finans@ba.aarhus.dk

Ansvarsområder

Personale og Organisation hjælper borgmesteren, Byrådet og Magistraten med at realisere den fælles vision om at udvikle Aarhus som by og Aarhus Kommune som organisation.

Opgaverne løses i et tværgående samarbejde med de øvrige magistratsafdelinger herunder de lokale HR- og personalefunktioner.

Personale og organisation består af tre sektioner:

  • Drift
  • HR og Organisation
  • Udvikling og Intern HR

Drift

  • Lønservice​
  • Forsikringsservice
  • Arbejdsskader
  • BA Intern Service​
  • Sekretariatsbetjening af Feriefonden

HR og Organisation

  • Strategiske HR- og arbejdsmiljøindsatser​
  • Den klimavenlige arbejdsplads​
  • Fastholdelse og rekruttering​
  • Tryg i Aarhus​
  • Handicaprådet og Handicappolitikken​
  • Digital kultur og kompetence​
  • Administration og sekretariatsbetjening af udvalg, styregrupper, arbejdsgrupper, råd og nævn i Aarhus Kommune.

Udvikling og intern HR

  • Implementeringsopgaver​
  • Systemejerskaber​
  • Leverandørstyring og kontrakter​
  • Sekretariat: styregrupper mv.​
  • Risikostyring​
  • Personaledata og ledelsesinformation​
  • HR-indsatser for Borgmesterens Afdeling