Fælles Service
Vision for Fælles Service
”Vi skaber fremtidens Aarhus sammen med kollegaer og omgivelser. Vi gør hinanden gode”
Det betyder at:
- Vi er visionære og modige i designet af fremtidens løsninger.
- Vi tager ansvar for en moderne og stabil drift med fokus på effektivitet og fremragende serviceoplevelser.
- Vi insisterer på at finde de bedste løsninger gennem samskabelse.
Læs mere om de enkelte afdelinger i Fælles Service.
Brugerservice
Ansvarsområder
- Support af alle IT-brugere i Aarhus Kommune
- Brugeradministration
- Sammenhængende serviceprocesser, kunderelationer og kommunikation
- Drift og udvikling af servicemanagement-platformen ”ServiceNow”
Kontakt:
Brugerservice
Rådhuset
8000 Aarhus C.
E-mail: brugerservice@aarhus.dk
Digitalisering og Data
Ansvarsområder
- Digitaliseringsstrategi og tværgående koordinering
- Interessevaretagelse i forhold til fællesoffentlige og fælleskommunale digitaliseringstiltag
- Systemer og løsninger, der fremmer vidensdeling og produktivitet (virtuelt samarbejde, mødeløsning, journaliseringssystem, ressourcebooking)
- Aarhus Kommunes fælles data
- Robotteknologi
- It-sikkerhed
Aktuelle fokusområder
- Porteføljestyring af projekter til realisering af Digitaliseringsstrategien
- Arkivering og udfasning af Lotus Notes Databaser
- Ibrugtagning af KOMBIT støttesystemer
- Lokal rammearkitektur komponent LoRa til digitalt vedligehold af linjeorganisation
- Etablering af Robotteknologi samarbejde i kommunen
- Klargøring til EU persondataforordning GDPR
Kontakt:
Digitalisering
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C.
Telefon: 89 40 20 00
E-mail: faellesservice@ba.aarhus.dk
IT-infrastruktur
Ansvarsområder
- Sikker og stabil drift af pc’ere, telefoner, servere, print, netværk mv.
- Løbende udvikling af it-infrastruktur
- Outsourcing og kontraktstyring af fælles it-drift
Kontakt:
Fælles Service
Rådhuset
8000 Aarhus C
Telefon: 89 40 20 00
E-mail: faellesservice@ba.aarhus.dk
Indkøb og Udbud
Ansvarsområder
- Koordineret udbudsplanlægning på tværs
- Udbudsforretninger for magistratsafdelingerne
- Rådgivning om decentrale udbudsforretninger
- Høringer i forbindelse med udbudsforretninger
- Drift af Aarhus Kommunes indkøbscenter med tilhørende service og NemHotline
- Kompetenceudvikling
- Contract Management
- Systematisk opfølgning på indkøb og aftaleoverholdelse (ledelsesinformation)
Kontakt:
Indkøb & Udbud
NemHotline
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C
Telefon: 89 40 60 00
E-mail: bedreindkoeb@ba.aarhus.dk
Løn og Personale
Ansvarsområder:
- Lønadministration (Lønservice)
- Arbejdsskade- og forsikringsservice
- Personalegoder
- Systemejerskaber på lønområdet
- Tværgående udviklingsprojekter inden for løn- og personale
- Risikostyring af bygninger og køretøjer
- Feriefonden - udlejning og vedligehold af ferieboliger forbeholdt Aarhus Kommunes medarbejdere.
Kontakt:
Løn og Personale
Borgmesterens Afdeling
Bautavej 1
8210 Aarhus v.
Økonomistyring og Finans
Ansvarsområder
- Økonomi- og ressourcestyring
- Regnskaber, revision og moms
- Finans- og likviditetsstyring
- Økonomi og finansiering ved større projekter – fx de bynære havnearealer, Letbanen, Gellerup og Marselistunnelen
- Ledelsesinformation
- Digital understøttelse af Økonomi, Rekruttering, HR og Personale
- Økonomiske analyser
- Forretningsgangsbeskrivelser indenfor økonomi og finans
Kontakt
Økonomistyring og Finans
Borgmesterens Afdeling
Rådhuset
8000 Aarhus C
Telefon: 89 40 20 00
E-mail: finans@ba.aarhus.dk